Erfolgsgeheimnis des Massenphänomens Pokémon Go


Hausarbeit, 2017

28 Seiten, Note: 2,3


Leseprobe


Inhaltsverzeichnis

1.Einleitung

2.Pokémon Go

3.Gamification

4.Fun Things Game
#1: Recognizing Patterns und #27: Mastering a Skill
#2: Collecting
#3: Finding Random Treasures
#4: Achieving a Sense of Completion
#5: Gaining Recogniton for Achievements
#6: Creating Order out of Chaos
#7: Customizing Virtual Worlds
#8: Gathering Knowledge
#9: Organizing Groups of People
#10: Noting Insider References
#11: Being the Center of Attention
#12: Experiencing Beauty and Culture und #40: Exploring a World
#14: Exchanging Gifts
#15: Being a hero und #21: Listening to a Story
#20: Pretending to Live in a Magical Place
#24: Competition und #28: Exacting Justice and Revenge
#30: Excitement und #32: Relaxing
#33: Experiencing the Freakish or Bizarre und #35: Laughing
#37: Strengthening a Family Relationship
#38: Improving One’s Health
#39: Imaging a Connection with the Past

Fazit

Ende der Leseprobe aus 28 Seiten

Details

Titel
Erfolgsgeheimnis des Massenphänomens Pokémon Go
Hochschule
Leuphana Universität Lüneburg  (Institut für Kultur und Ästhetik digitaler Medien)
Veranstaltung
Ludification/ Gamification
Note
2,3
Autor
Jahr
2017
Seiten
28
Katalognummer
V366336
ISBN (eBook)
9783668456105
ISBN (Buch)
9783668456112
Dateigröße
4579 KB
Sprache
Deutsch
Schlagworte
game, gamification, pokemon, pokemon go, health app, location based game, ar, augmented reality, storrytelling
Arbeit zitieren
Ann-Kristin Mehnert (Autor:in), 2017, Erfolgsgeheimnis des Massenphänomens Pokémon Go, München, GRIN Verlag, https://www.grin.com/document/366336

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